Міжнародная дзейнасць. Партнёры кафедры

 

«Распрацоўка навучальных планаў і праграм падрыхтоўкі спецыялістаў у галіне выкарыстання прыродных рэсурсаў і навакольнага асяроддзя»

« Environmental Governance for Environmental Curricula »

                                                                                                                           

 

Мэта праекта :  распрацоўка поўнай трохузроўневай сістэмы адукацыі ў універсітэтах-партнёрах, уключаючы:

- Перагляд і абнаўленне курсаў падрыхтоўкі бакалаўраў - спецыялістаў у галіне экалогіі;

- Распрацоўка і ўкараненне сумеснай спецыяльнасці магістратуры;

- Абгрунтаванне і распрацоўка сумеснай спецыяльнасці аспірантуры.

Задачы:

- Аналіз зместу і абнаўленне курсаў падрыхтоўкі бакалаўраў -спецыялістаў ў галіне аховы навакольнага асяроддзя ў універсітэтах-партнёрах;

-распрпацоўка спецыяльнасці магістратуры ў галіне кіравання прыроднымі рэсурсамі і навакольным асяроддзем;

- Распрацоўка спецыяльнасці аспірантуры ў галіне кіравання прыроднымі рэсурсамі і навакольным асяроддзем;

- Павышэнне эфектыўнасці сістэм правядзення ацэнкі і самаацэнкі якасці адукацыі ва універсітэтах-партнёрах;

- Фарміраванне платформы для супрацоўніцтва ўнівэрсытэтаў з працадаўцамі;

- Наладжванне міжнароднага супрацоўніцтва з еўрапейскімі ўніверсітэтамі;

- Арганізацыя стажыровак прафесарска-выкладчыцкага складу і студэнтаў ва універсітэтах ЕС, якія ўдзельнічаюць у праекце;

- пастаўка абсталявання для выкарыстання ў навучальным працэсе беларускіх універсітэтаў - удзельнікаў праекту.

П артнеры па праекце:

- Цэнтральны навукова-даследчы інстытут комплекснага выкарыстання водных рэсурсаў, Мінск (Беларусь),  www.cricuwr.by

- Грамадская арганізацыя «Экапраект», Мінскі раён (Беларусь),  www.ecoproject.by

- Незалежная экалагічная Палата Краснаярскага Краю, Краснаярск (Расія),  www.noep.sfu-kras.ru

-Інстытут Экалогіі вывучэння Карпат, Львоў (Украіна);

- Міжнародны дзяржаўны экалагічны універсітэт ім. А.Д. Сахарава (Беларусь),  www.iseu.by

- ИВАМ, Універсітэт Амстэрдама, (Нідэрланды),  www.vu.nl

- Беларуска-Расійскі Універсітэт, Магілёў (Беларусь),  www.bru.by/

- Харкаўская Дзяржаўная Акадэмія Муніцыпальнага кіравання, Харкаў (Украіна);

- Цэнтральна-Еўрапейскі Універсітэт, Будапешт (Венгрыя),  www.ceu.hu

- Медыя, Валдорекс (Іспанія),  www.median-web.eu

- Адэскі дзяржаўны экалагічны універсітэт, Адэса (Украіна),  www.odeku.edu.ua

- Пскоўскі дзяржаўны педагагічны універсітэт, Пскоў (Расія),  www.psksu.ru

- Сібірскі Федэральны Універсітэт, Краснаярск (Расія),  www.sfu-kras.ru

- Галоўная вышэйшая школа сельскай гаспадаркі, Варшава (Польшча),  http://www.sggw.pl

- Універсітэт Клагенфурт, Вена (Аўстрыя);

- Універсітэт Каменскага ў Браціславе, Браціслава (Славакія),  www.uniba.sk .

 

  У рамках праекта праведзены наступныя мерапрыемствы:

 

 

 

  

 

 

 

Ўстановачная сесія ўдзельнікаў праекта, Браціслава (Славакія), Будапешт (Венгрыя),  28/02/11 - 03/03/11

Летняя школа "Адаптацыя і адаптацыйнае кіраванне экасістэмамі», Браціслава (Славакія), Будапешт (Венгрыя),  02/08/11 - 16/08/11 

Летняя школа "Упраўленне глабальнымі зменамі навакольнага асяроддзя: да шматпрофільнага абмеркаванню ў сістэме вышэйшай экалагічнай адукацыі», Пскоў (Расія), 02/08/11 - 16/08/11

Восеньская школа «Ядзерная кіраванне», Мінск (Беларусь), 06/11/11 - 12/11/11

Першая сустрэча кансорцыума, Магілёў (Беларусь), 14/11/11 - 16/11/11

Другая сустрэча кансорцыума, Амстэрдам (Галандыя), 19/03/12 - 23/03/12  

Вясновая школа: «Ядзерная кіраванне ў зменлівым свеце", Кіеў (Украіна), 21/04/12 - 27/04/12   

Летняя школа: «Адаптацыйная мысленне», Будапешт (Венгрыя), 25/06/12 - 06/07/12  

Летняя школа: «Глабальныя змены і лакальныя праблемы экалагічнага кіравання», Львоў / Ворохта (Украіна), 22/07/12 - 04/08/12

Сустрэча партнёраў па праекце, Красноярск (Расія),  10/09/12 - 14/09/12

Трэцяя сустрэча кансорцыума, Варшава (Польшча), 21/02/13 - 22/02/13 

Летняя школа: «Адаптацыйнае кіраванне», Браціслава (Славакія), Будапешт (Венгрыя), 22/06/13 - 06/07/13

Летняя школа: «Маштабы кіравання: лакальныя кейс-стадыі і глабальная ўстойлівасць», Красноярск (Расія), 15/07/13 - 29/07/13

Канферэнцыя выпускнікоў: Актуальныя праблемы аховы навакольнага асяроддзя, Мінск (Беларусь),  20/11/13 - 22/11/13

Зімовая школа: «Праблемы ўстойлівага развіцця», Санк-Пецярбург (Расія), 02/12/13 - 06/12/13

Чацвёртая завяршальная сустрэча кансорцыума, Будапешт (Венгрыя), 09/01/14 - 10/10/14

  Вынікі праекта:

- Прааналізаваны і абноўлены праграмы для бакалаўраў -спецыялістаў: распрацаваны план па абнаўленні праграм для бакалаўраў, падрыхтаваны новыя і палепшаныя існуючыя курсы, праведзена навучанне прафесарска-выкладчыцкага складу і студэнтаў;

- Распрацаваны навучальны план для спецыяльнасці магістратуры «Экалагічны менеджмент»; выдадзены падручнік «Лясной менеджмент»; прадстаўнікі прафесарска-выкладчыцкага складу (А.Б. Дармешкин, У.М. Марцуль, А.В. Нявераў, І.М.Кузняцоў, І.Ю.Казлоўская, Н.А.Лукашук) прынялі ўдзел у сустрэчах кансорцыума партнёраў па праекце , прайшлі стажыроўкі і навучанне ў універсітэтах-партнёрах;

- Праект паспрыяў станаўленню і развіццю міжнароднага міжвузаўскага супрацоўніцтва, уключаючы падпісанне мемарандумаў аб далейшым супрацоўніцтве ў галіне падрыхтоўкі бакалаўраў / спецыялістаў; студэнтаў 2. ступені/ магістраў і аспірантаў;

- Абноўлена матэрыяльна-тэхнічная база кафедры прамысловай экалогіі, закуплена праграмнае забеспячэнне для разліку рассейвання забруджвальных рэчываў у атмасферным паветры і ацэнкі жыццёвага цыклу (SimaPro 7.2 Analyst). 

Інфармацыя аб ходзе рэалізацыі праекта даступная па наступных спасылках:  http://bstu.unibel.by/mezhdsotr/sotrud.shtml.

Офіс праграмы Тэмпус ў Рэспубліцы Беларусь:  http://tempus.unibel.by/

 

Сумесная нарвежска-еўразійская праграма «Водная гармонія» 

 

Мэта праекта:  павышэнне якасці навучання ў магістратуры ў галіне кіравання воднымі рэсурсамі і тэхналогій ачысткі вады ў чатырох еўразійскіх краінах з выкарыстаннем інавацыйных сродкаў і метадаў навучання.

Задачы праекта:

1.  Распрацаваць тры ўзгодненыя навучальныя модуля па выбраных пытаннях у галіне водаачысткі, ачысткі сцёкавых вод і рацыянальнага выкарыстання водных рэсурсаў і ўкараненне іх у існуючыя навучальныя праграмы.  Рабат па гэтым кірунку ўключае:

1.1 Распрацоўку навучальных матэрыялаў (прэзентацый, канспектаў лекцый і кнігі) на 6 мовах (5 моў партнёраў і на англійскай мове ў якасці агульнай мовы пры рэдагаванні);

1.2 Укараненне новых модуляў ў існуючыя навучальныя праграмы ў універсітэтах-партнёрах;

1.3 Ацэнку і далейшае развіццё навучальных матэрыялаў і модуляў на аснове вынікаў трох студэнцкіх сесій у Нарвегіі;

1.4. Навучанне студэнтаў універсітэтаў-партнёраў у Нарвегіі на працягу 3 гадоў (па 2-х-тыднёвай праграме) з выкарыстаннем новых канцэпцый навучання.

2.  Распрацаваць і ўключыць сучасныя і эфектыўныя сродкі навучання.  Праца па гэтым кірунку ўключае:

2.1 Распрацоўку лабараторнага модуля па хімічнай ачыстцы вады (кіраўніцтва па лабараторных работах і абсталявання);

2.2 Распрацоўку сістэмы электроннага навучання і электронных рэсурсаў (напрыклад, сайт fronter.com) для магістратуры і аспірантуры па тых жа модулях.

3.  Пашырэнне і гарманізацыя якасці навуковага зместу навучання ў магістратуры і аспірантуры, навуковых даследаванняў, выданняў і канферэнцый.  Рабат па гэтым кірунку ўключае:

3.1 Удасканаленне і гарманізацыю сістэм забеспячэння якасці ў універсітэтах еўразійскіх партнёраў з выкарыстаннем вопыту UMB і Нарвежскага Агенцтва па забеспячэнні якасці ў адукацыі (NOKUT);

3.2 Пашырэнне і гарманізацыю адпаведных кампанентаў і структур магістарскіх і кандыдацкіх дысертацый.

4.  Умацаванне навуковых сувязяў паміж нарвежскімі і еўразійскімі універсітэтамі, што вядзе да інавацыйнага навукова-даследчага супрацоўніцтва.  Рабат па гэтым кірунку ўключае:

4.1 Пашырэнне доступу да міжнародных сетак і навуковых рэсурсаў для партнёраў;

4.2 Узаемадзеянне і абмен вопытам з іншымі праграмамі праектаў Еўразіі з удзелам партнёраў кансорцыума.

5. Удзел партнёраў у даследаваннях і выдавецкай дзейнасці.  Рабат па гэтым кірунку ўключае:

5.1 Удзел супрацоўнікаў UMB ​​ў якасці апанентаў пры абароне магістарскіх і кандыдацкіх дысертацый у універсітэтах-партнёрах. Акрамя таго, Еўразійскія партнёры будуць выступаць у якасці апанентаў у іншых універсітэтах-партнёрах;

5.2 Удзел супрацоўнікаў UMB ​​ў рэдакцыйных калегіях навуковых часопісаў, якія выдаюцца партнёрамі з краін Еўразіі і навуковых аргкамітэтах міжнародных канферэнцый, якія праводзяцца партнёрамі з краін Еўразіі;

5.3. Падрыхтоўку маладых выкладчыкаў на 6 метадычных семінарах і практыкумах з выкарыстаннем новых распрацаваных модуляў.

Партнеры па праекце:

Чаканыя  вынікі  праекта:

1. Існуючыя навучальныя праграмы ўдасканальваюцца і адпавядаюць сучасным патрабаванням (паказчыкі: перагледжаныя і перапрацаваныя вучэбныя праграмы, якія выкарыстоўваюцца ў навучальным працэсе);

2. Навучальныя матэрыялы для рэалізацыі ўдасканаленых вучэбных праграм (паказчыкі: прэзентацыі, канспекты, падручнікі па вучэбных дысцыплінах  пераведзеныя, падрыхтаваны і распаўсюджаны на англійскай, нарвежскай, украінскай, беларускай i казахскай мовах);

3. Новыя падручнікі выкарыстоўваюцца (паказчыкі: не менш за 100 асобнікаў падручнікаў ствараюцца і распаўсюджваюцца кожнаму партнёру на сваіх мовах);

4. Лабараторныя работы по фізіка-хімічнай ачыстцы распрацаваны і ўключаны ў навучальныя планы (індыкатар: кожны з партнёраў атрымаў аўтаматызаваную ўустаноўку для  тэсціравання хімічнай апрацоўкі прыродных і  сцёкавых вод);

5. Еўразійскія партнёры распрацоўваюць і выкарыстоўваюць па прызначэнні ўдасканаленыя аўдыё-візуальныя сродкі і электронныя рэсурсы для дыстанцыйнага навучання (паказчыкі: партнёры забяспечваюць доступ да неабходнага абсталявання і сродкаў сувязі; праводзіцца не менш за 3 відэа-семінараў па праекце ў год, навучальныя матэрыялы даступныя праз электронны рэсурс партала);

6. Агульныя элементы сістэм забеспячэння якасці распрацаваны і выкарыстоўваюцца партнёрамі (індыкатары: наяўнасць сістэмы кіравання якасцю навучання);

7. Еўразійскія студэнты атрымліваюць вопыт навучання на базе UMB, што ўносіць ўклад у развіццё і павышэнне якасці выкладання па модулях праекта (паказчыкі: не меней 66 студэнтаў на працягу 3 гадоў удзельнічаюць у спецыялізаваных курсах на базе UMB, а таксама робяць справаздачы аб па вучюбных курсах);

8. Агульны модуль электроннага навучання распрацаваны для трох прадметных абласцей і робіцца даступным для кожнага партнёра, як для навучання студэнтаў, так і аспірантаў. (Паказчыкі: адкрыты доступ да платформы электроннага навучання і модуляў);

9. Навучанне для выкладчыкаў/лектараў праводзіцца па трох модулях і выкарыстоўваюцца для ацэнкі і далейшага развіцця модуляў (паказчыкі: 6 семінараў падрыхтоўкі выкладчыкаў);

10. Якасць і навуковае змест навучання ў магістратуры і аспірантуры, навуковых даследаванняў і распаўсюджванне інфармацыі (паказчыкі: UMB ўдзельнічае, па меншай меры, у 6 абаранах кандыдацкіх і магістарскіх работ у універсітэтах Еўразійскіх партнёраў, па меншай меры 10 сумесных навуковых публікацый, па меншай меры 3 навуковыя камітэты міжнародных канферэнцый, арганізаваных еўразійскімі партнёрамі);

11. Надзейнае і празрыстае кіраванне праектам: (паказчыкі: больш за 4 асноўныя нарады па праекце (> 25 удзельнікаў, 3 дня) і больш за 6 асноўных сустрэч груп (> 12 удзельнікаў, 2 дня) праводзяцца і выпускаюцца штогадовыя справаздачы аб праведзенай працы і фінансавыя справаздачы, якия публікуюцца на сайце праекта).