Абітурыенту

Кафедра тэхналогіі і дызайну вырабаў з драўніны ажыццяўляе падрыхтоўку спецыялістаў наступных кваліфікацый:

1. Інжынераў-тэхнолагаў
па спецыяльнасці «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей»,
спецыялізацыі «Тэхналогія і дызайн мэблі»

2. Інжынераў-тэхнолагаў
па спецыяльнасці «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей»,
спецыялізацыі «Тэхналогія дрэваапрацоўкі»

3. Педагогаў-інжынераў
па спецыяльнасці «Прафесійнае навучанне», накірунак спецыяльнасці «Прафесійнае навучанне (дрэваапрацоўка)»

Спецыяльнасць «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей»,

спецыялізацыі «Тэхналогія і дызайн мэблі»

У цяперашні час сацыяльна-эканамічная і культурная роля дызайну ў вытворчасці і ў жыцці пастаянна павышаецца. Гэта звязана з ростам ўзроўню культурнага развіцця грамадства, патрабаванняў да прамысловых вырабаў і з дзеяннем эканамічных фактараў, найважнейшы з іх - неабходнасць забеспячэння канкурэнтаздольнасці мэблі і іншых вырабаў з драўніны ва ўмовах рынку.

Мэблевая прамысловасць - гэта галіна, якая ў апошнія гады ўсё больш актыўна ўплывае на ўмовы нашага жыцця, спрыяючы паляпшэнню і камфорту. Сёння, мэбля вырабленая прадпрыемствамі Рэспублікі Беларусь экспартуецца ў больш чым у 50 краін свету, што пацвярджае яе высокую канкурэнтаздольнасць на сусветных рынках.

Аб'ектамі прафесійнай дзейнасці выпускнікоў спецыялізацыі «Тэхналогія і дызайн мэблі» з'яўляюцца дызайнерская, праектная і канструктарская падрыхтоўка дрэваапрацоўчай вытворчасці.

Змест работы выпускніка, веды і ўменні

Дзякуючы ведам, атрыманым падчас навучання спецыяльных дысцыплін на кафедры тэхналогіі і дызайну вырабаў з драўніны інжынер-тэхнолаг дрэваапрацоўчых вытворчасцей спецыялізацыі «Тэхналогія і дызайн мэблі» здольны паспяхова вырашаць наступныя задачы:

- вызначаць шляхі і напрамкі ўдасканалення канструкцый мэблі;
распрацоўваць канструктарскую дакументацыю на вырабы мэблі, рыхтаваць дакументацыю для сертыфікацыі такіх вырабаў;
распрацоўваць дызайн-праекты мэблі для функцыянальных зон жылых і грамадскіх памяшканняў;
падрыхтоўваць тэхнічную дакументацыю да тэндэрах, праводзіць экспертызу тэндэрных матэрыялаў і кансультацый заказчыкаў праектаў па гэтых матэрыялах;
арганізоўваць і праводзіць кантроль якасці выпускаемай прадукцыі;
ўжываць сродкі сістэм аўтаматызаванага праектавання мэблі і камп'ютэрныя тэхналогіі;
ствараць інфармацыйныя базы аналагаў мэблі, электронных бібліятэк і баз дадзеных прадметаў мэблі;
разлічваць нормы расходу матэрыялаў на выраб;
валодаць пытаннямі цэнаўтварэння аб'ектаў дызайну;
мадэляваць мэбля (перадаваць аб'ёмныя формы) у спецыялізаваных графічных асяроддзях праектавання;
перадаваць архітэктурна-мастацкі вобраз у асяроддзі трохмернага мадэлявання;
выконваць кампаноўку вырабаў мэблі ў інтэр'еры;
распрацоўваць дызайн-праект інтэр'еру бытавых і грамадскіх памяшканняў у колеры і перспектыве сродкамі трохмернай графікі;
падрыхтоўваць фотарэалістычных прэзентацыю аб'екта праектавання для ўдзелу ў тэндэрах.

Якая прысвойваецца выпускніку кваліфікацыя

Падрыхтоўка выпускніка па спецыяльнасці «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей», спецыялізацыі «Тэхналогія і дызайн мэблі» забяспечвае атрыманне прафесійнай кваліфікацыі "інжынер».

Асаблівасці навучальнага працэсу

Практыкі (1-я тэхналагічная, 2-я тэхналагічная, пераддыпломная) з'яўляюцца часткай адукацыйнага працэсу падрыхтоўкі спецыялістаў, працягам навучальнага працэсу ў вытворчых умовах і праводзяцца на перадавых прадпрыемствах канцэрна «Белллесбумпром», а таксама на вядучых прадпрыемствах прыватнай формы ўласнасці.

Тэхналагічная практыка накіравана на замацаванне ў вытворчых умовах ведаў і ўменняў, атрыманых у працэсе навучання ў ВНУ, авалоданне навыкамі вырашэння сацыяльна-прафесійных задач, вытворчымі тэхналогіямі. Пераддыпломная практыка накіравана на збор і абагульненне матэрыялу па тэме дыпломнага праекта.

Патэнцыйныя месцы размеркавання і займаныя пасады

Патэнцыйныя месцы размеркавання:

Прадпрыемствы-вытворцы мэблі і іншых вырабаў з драўніны канцэрна «Беллеспаперапрам» (http://www.bellesbumprom.by/), прадпрыемствы іншы ведамаснай падпарадкаванасці, прыватных без ведамаснай падпарадкаванасці, а таксама прадпрыемствы аптовага і рознічнага гандлю сістэм Міністэрства гандлю і Белкаапсаюза Рэспублікі Беларусь (http://www.mintorg.gov.by/), праектныя інстытуты (УП «Белпрампраект» - http://www.belprom.by, УП "Інстытут« Белпрамбудпраект »- http://www.bpsp.by) , архітэктурныя майстэрні і дызайн-студыі.

Займаныя пасады:

Дызайнер, дызайнер-кансультант, мастак-афарміцель, канструктар, тэхнолаг і інш.

Перспектывы развіцця галіны

Да нядаўняга часу распрацоўка праектнай і канструктарскай дакументацыі грунтавалася на ручной працы, ўжыванні простых чарцёжных прыбораў, сродкаў вылічальнай, арганізацыйнай, размнажальнай тэхнікі і папяровых носьбітаў інфармацыі. Цяпер усё шырэй і сістэмна выкарыстоўваюцца сродкі аўтаматызацыі работ, якія дазваляюць павысіць якасць вырабаў і дакументацыі, эфектыўнасць вытворчасці і працы спецыялістаў. Прагрэсіўныя тэндэнцыі комплекснага прымянення скразных інфармацыйных тэхналогій у працэсе канструктарска-тэхналагічнай падрыхтоўкі вытворчасці ўсё больш ўкараняюцца ў праектную практыку.

Сёння павышэнне патрабаванняў да якасці і канкурэнтаздольнасці прадукцыі, шырокая наменклатура, варыятыўнасць дызайну і канструктыўных рашэнняў, прымяненне разнастайных матэрыялаў і камплектуючых вырабаў, паскарэнне падрыхтоўкі вытворчасці і выкарыстанне камп'ютэрных тэхналогій інфармацыйнай падтрымкі жыццёвага цыкла вырабы з'яўляюцца характэрнымі рысамі развіцця дрэваапрацоўчай прамысловасці.

Найбольш вядомыя выпускнікі

Вельмі шмат зрабілі для развіцця мэблевай галіны нашай краіны такія выпускнікі спецыяльнасці, як: Барташэвіч А.А. - Акадэмік, галоўны вучоны сакратар Беларускай акадэміі архітэктуры, нам. старшыні Беларускага аддзялення Міжнароднай асацыяцыі «Саюз дызайнераў», старшыня журы рэспубліканскіх конкурсаў мэблі; Ігнатовіч Л.У. - дацэнт, кандыдат тэхнічных навук, Член Мастацка-тэхнічнага савета канцэрна «Беллеспаперапрам», Дарадца БГА архітэктараў і дзеячаў будаўнічых навук, член Журы рэспубліканскіх конкурсаў мэблі. Неаднаразовыя лаўрэаты конкурсу «Лепшая мэбля Беларусі» Мітраховіч Д.М. - Дызайнер ТДА «Дэльта», Мішур С.А. - Дызайнер ЗАТ «Інвалюкс», Грамыка Н.Н - галоўны дызайнер ААТ «Гомельдрэў», Гараненкаў У.П. - Дызайнер ААТ «Гомельская мэблевая фабрыка" Прагрэс "і інш.

 

Юнакі і дзяўчаты!

Калі Вы хочаце стаць дызайнерам, валодаць пытаннямі канструктарска-тэхналагічнай падрыхтоўкі дрэваапрацоўчай вытворчасці, і Вы адчуваеце ў сабе творчы пачатак, то рабіце на спецыяльнасць «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей», спецыялізацыі «Тэхналогія і дызайн мэблі» на факультэце ТТЛП. Тут Вы атрымаеце таксама глыбокія веды па працэсам дрэваапрацоўкі ў тых жа выкладчыкаў, якія навучаюць будучых інжынераў-тэхнолагаў. Акрамя гэтага Вас навучаць распрацоўваць фотарэалістычных праекты інтэр'ераў з выкарыстаннем сучаснага праграмнага забеспячэння трохмернай візуалізацыі.

 

Спецыяльнасць «Прафесійнае навучанне»,
накірунак спецыяльнасці «Дрэваапрацоўка»

У Рэспубліцы Беларусь сістэма прафесійна-тэхнічнай адукацыі ўключае ў сябе 249 прафесійна-тэхнічных навучальных устаноў з кантынгентам навучэнцаў 135,0 тыс. Чалавек і колькасцю працуючых 14,2 тыс. чалавек. Штогадовы выпуск кваліфікаваных рабочых складае каля 54 тыс. Чалавек па 350 прафесіях.

Аб'ектамі прафесійнай дзейнасці выпускнікоў спецыяльнасці «Прафесійнае навучанне», з'яўляюцца адукацыйны працэс ва ўстановах прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі, навучальных цэнтрах, міжшкольных вучэбна-вытворчых камбінатах працоўнага навучання і прафесійнай арыентацыі вучняў, у вышэйшых навучальных установах, установах сістэмы павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў , аддзелах тэхнічнага навучання прамысловых прадпрыемстваў, навуковы працэс у навукова-даследчых інстытутах сістэмы адукацыі, галіновых і акадэмічных навукова-даследчых інстытутах, вытворчы працэс на прадпрыемствах галін эканомікі.

Змест работы выпускніка, веды і ўменні

Педагагічная дзейнасць:

- фарміраваць прафесійныя веды і ўменні ў навучэнцаў, забяспечваць іх прафесійнае станаўленне і развіццё;
валодаць сучаснымі метадамі і методыкамі тэарэтычнага навучання па агульнапрафесійных і спецыяльных вучэбных прадметах (дысцыплінах), а таксама вытворчага навучання;
валодаць сучаснымі тэхналогіямі адукацыі дарослых;
праектаваць, арганізоўваць, ацэньваць і карэктаваць адукацыйны працэс на аснове асобасна-арыентаванага падыходу і тэорыі развіваючага навучання;
удасканальваць педагагічны працэс на аснове пошуку аптымальных метадаў, формаў, сродкаў навучання, прымянення сучасных педагагічных і інфармацыйных тэхналогій;
планаваць і арганізоўваць пазаўрочную выхаваўчую працу на аснове нарматыўных дакументаў, якія вызначаюць змест сучаснай сістэмы выхавання ва ўстановах адукацыі;
валодаць сучаснымі метадамі і методыкамі ідэалагічнага і маральнага выхавання навучэнцаў;
арганізоўваць канструктыўнае педагагічнае зносіны;
выконваць правы навучэнцаў, аказваць ім псіхолага-педагагічную падтрымку;
ажыццяўляць педагагічны кантроль і карэкцыю адукацыйнага працэсу.


Дзейнасць па навукова-метадычнаму забеспячэнню:

распрацоўваць вучэбна-праграмную дакументацыю (навучальныя, тэматычныя, пазаняткавыя планы, навучальныя праграмы і да т.п.);
складаць вучэбна-метадычныя комплексы, распрацоўваць асноўныя іх кампаненты і адаптаваць да рэальных умоў ўстановы адукацыі;
ўкараняць у адукацыйны працэс сучасныя педагагічныя тэхналогіі, аўтаматызаваныя навучальныя сістэмы, электронныя сродкі навучання, розныя тыпы аўтаматызаваных трэнажорных комплексаў;
ствараць і развіваць матэрыяльна-тэхнічную базу ўстановы адукацыі.


Арганізацыйна-кіраўнічая дзейнасць:

ажыццяўляць аналіз развіцця рынку працы, тэндэнцый развіцця галіны, прафесій і спецыяльнасцяў;
ажыццяўляць перспектыўны і бягучае планаванне вучэбнай, вытворчай, выхаваўчай работы;
ўдзельнічаць у арганізацыйна-метадычнай дзейнасці ўстановы адукацыі (у рабоце педагагічнага савета, метадычных, Каханоўскай, творчых аб'яднанняў педагогаў і інш.)
забяспечваць якасць прафесійнага навучання і выхавання ў адпаведнасці з патрабаваннямі адукацыйных стандартаў і дзяржаўных праграм па выхаванню;
складаць дакументацыю (графікі работ, інструкцыі, планы, заяўкі, дзелавыя лісты і да т.п.), а таксама справаздачную дакументацыю па ўстаноўленых формах;
распрацоўваць дагаворы на правядзенне вытворчага навучання, навучальных і вытворчых практык з прамысловымі прадпрыемствамі, іншымі ўстановамі адукацыі;
рыхтаваць даклады, метадычныя распрацоўкі, матэрыялы да прафесійным конкурсаў і аглядам, іншым арганізацыйна-метадычнай мерапрыемствам;
падтрымліваць і кантраляваць працоўную і вытворчую дысцыпліну.


Навукова-даследчая дзейнасць:

валодаць асноўнымі метадамі педагагічных і тэхнічных даследаванняў;
арганізоўваць і праводзіць педагагічны і тэхнічны эксперымент, інтэрпрэтаваць вынікі даследавання;
арганізоўваць і праводзіць маніторынг якасці адукацыйнага працэсу;
праводзіць навукова-даследчую працу.


Праектна-канструктарская:

працаваць з тэхнічнай і даведачнай літаратурай;
валодаць графічнымі навыкамі;
ведаць сучасны ўзровень тэхнікі і тэхналогіі ў галіне дрэваапрацоўкі;
быць здольным праектаваць новыя матэрыяльныя аб'екты або ствараць новы інтэлектуальны прадукт.


Вытворча-эканамічная дзейнасць:

ведаць тэхналагічнае абсталяванне, прыстасаванні і інструменты, прыёмы і паслядоўнасць выканання работ у дрэваапрацоўчай галіны;
распрацоўваць тэхналагічныя працэсы выканання работ пры стварэнні вырабаў з драўніны або прадуктаў інтэлектуальнай працы і забяспечваць іх рэалізацыю ў вытворчых умовах;
быць здольным вырабляць нармаванне вучэбна-вытворчых работ;
ведаць і выконваць правілы і нормы аховы працы, пажарнай і экалагічнай бяспекі;
валодаць адной-двума прафесіямі рабочых (служачых) у рамках аднаго з напрамкаў спецыяльнасці (мець разрад, клас, катэгорыю).

Якая прысвойваецца выпускніку кваліфікацыя

Падрыхтоўка выпускніка па спецыяльнасці 1-08 01 01 «Прафесійнае навучанне» забяспечвае атрыманне прафесійнай кваліфікацыі "педагог-інжынер».

Асаблівасці навучальнага працэсу

Практыкі (вучэбная, тэхналагічная, педагагічная, пераддыпломная і інш.) З'яўляюцца часткай адукацыйнага працэсу падрыхтоўкі спецыялістаў, працягам навучальнага працэсу ў вытворчых умовах і праводзяцца на перадавых прадпрыемствах, ва ўстановах, арганізацыях розных галін.

Вучэбная практыка з'яўляецца завяршальным этапам вытворчага навучання студэнта рабочай прафесіі. Змест вучэбнай практыкі вызначаецца патрабаваннямі да мінімуму ведаў і ўменняў, адпаведнага ўзроўню падрыхтоўкі працоўнага 2 ... 4 разраду.

Тэхналагічная практыка накіравана на замацаванне ў вытворчых умовах ведаў і ўменняў, атрыманых у працэсе навучання ў ВНУ, авалоданне навыкамі вырашэння сацыяльна-прафесійных задач, вытворчымі тэхналогіямі.

Педагагічныя практыкі накіраваны на атрыманне педагагічнага вопыту працы: у ролі майстра вытворчага навучання (1-я педагагічная практыка) і ў ролі выкладчыка агульнатэхнічных і спецыяльных дысцыплін (2-я педагагічная практыка).

Пераддыпломная практыка накіравана на збор і абагульненне матэрыялу па тэме дыпломнага праекта.

Патэнцыйныя месцы размеркавання:

Мінскі дзяржаўны прафесійны ліцэй №14 дрэваапрацоўчай вытворчасці і транспартнага абслугоўвання (http://licey14.minsk.edu.by), Мінскі дзяржаўны прафесійны ліцэй №7 будаўніцтва (http://licey7.minsk.edu.by/), Мінскі дзяржаўны прафесійны ліцэй №10 будаўніцтва імя І.М. Жыжаля (http://licey10.minsk.edu.by/), Мінскі дзяржаўны прафесійна-тэхнічны каледж дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва ім. Н.А. Кядышкі (http://ptk-dpi.minsk.edu.by/), Маладзечанскі дзяржаўны прафесійна-тэхнічны каледж (http://mgptk.minsk-region.edu.by/), Кобрынскі дзяржаўны мастацкі прафесійна-тэхнічны каледж (http : //ptkhud.brest.by/), тэхналагічны каледж УА "Гродзенскі дзяржаўны універсітэт імя Я. Купалы" (http://www.xtt.grsu.by/), Віцебскі дзяржаўны тэхналагічны каледж (http: //vitgtk.vitebsk .by /), Гомельскі дзяржаўны політэхнічны каледж (http://www.ggpt.gomel.by/),Могилевский дзяржаўны эканамічны прафесійна-тэхнічны каледж (http://mgeptk.sml.by/), а таксама, дрэваапрацоўчыя прадпрыемствы канцэрна «Беллеспаперапрам» (http://www.bellesbumprom.by/) і інш.

Займаныя пасады:

майстар вытворчага навучання,
выкладчык спецыяльных дысцыплін,
супрацоўнік аддзела кадраў,
тэхнолаг, майстар, канструктар і інш.

Перспектывы развіцця галіны

У цяперашні час развіццё прафесійна-тэхнічных сярэдне-спецыяльных навучальных устаноў ідзе ў кірунку пашырэння іх шматфункцыянальнасці і шматпрофільнасць пры захаванні ў абгрунтаваных выпадках спецыялізацыі на аснове ўмацавання сувязяў з арганізацыямі, агульнаадукацыйнымі школамі, сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў, а таксама з улікам патрэбаў рэгіёнаў. Звыш 60% вучэльняў функцыянуюць як шматпрофільныя навучальныя ўстановы. Больш за тысячу навучэнцаў атрымліваюць агульнаадукацыйную падрыхтоўку па профільных прадметах на павышаным узроўні ў ліцэйскіх групах. У рамках бесперапыннага адукацыі развіваецца падрыхтоўка спецыялістаў з сярэдняй спецыяльнай адукацыяй у вышэйшых прафесійных вучылішчах, а таксама ў сярэдніх спецыяльных навучальных установах у скарочаныя тэрміны непасрэдна пасля асваення праграм прафтэхадукацыі. Пашыраюцца магчымасці атрымання прафтэхадукацыі асобамі з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця і інвалідамі. Расце колькасць навучэнцаў, накіраваных на навучанне арганізацыямі, органамі дзяржаўнай службы занятасці.

У будучыні ў прафесійна-тэхнічных навучальных установах атрымаюць развіццё:

прафесійна-тэхнічную адукацыю з адначасовым атрыманнем базавай адукацыі;
працоўнае (прафесійнае) навучанне вучняў школ (па ўзгадненні з мясцовымі органамі кіравання адукацыяй або адукацыйнымі школамі);
падрыхтоўка, перападрыхтоўка і павышэнне кваліфікацыі рабочых і незанятага насельніцтва (па дагаворах з арганізацыямі, службамі занятасці, асобнымі грамадзянамі);
мэтавая вучоба, падрыхтоўка, перападрыхтоўка і павышэнне кваліфікацыі кадраў для сельскагаспадарчай вытворчасці і іншых сектараў эканомікі,
прафесійна-тэхнічная адукацыя асоб з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця.
У цяперашні час рэалізацыя названых адукацыйных праграм і паслуг ажыццяўляцца адначасова з пераўтварэннем прафесійна-тэхнічных і вышэйшых прафесійных вучэльняў ў прафесійныя ліцэі і прафесійна-тэхнічныя каледжы.

 

Юнакі і дзяўчаты!

Калі Вы хочаце далучыцца да эліты інжынераў па дрэваапрацоўцы і Вы адчуваеце ў сабе педагагічнае пачатак, то рабіце на спецыяльнасць «Прафесійнае Навучанне» па кірунку спецыяльнасці «Дрэваапрацоўка» на факультэце ТТЛП. Тут Вы атрымаеце глыбокія веды па працэсам дрэваапрацоўкі ў тых жа выкладчыкаў, якія навучаюць будучых інжынераў-тэхнолагаў. Акрамя гэтага Вас навучаць апрацоўваць драўніну і драўняныя матэрыялы ручным інструментам і на станках, Вы атрымаеце навыкі па мастацкай апрацоўцы драўніны. А веды па псіхалогіі, педагогіцы, методыцы выкладання, якія дадуць нашы выкладчыкі дапамогуць Вам гарманічна ўліцца ў педагагічныя калектывы прафесійна-тэхнічных вучэльняў, тэхнікумаў, ліцэяў і каледжаў.

 

Спецыяльнасць «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей»,

спецыялізацыі «Тэхналогія дрэваапрацоўкі»

Падрыхтоўку інжынераў-тэхнолагаў па спецыяльнасці 1-46 лютага 1 «Тэхналогія дрэваапрацоўчых вытворчасцей», спецыялізацыях 1-46 2 студзеня 01 «Тэхналогія дрэваапрацоўкі» кафедра тэхналогіі і дызайну вырабаў з драўніны ажыццяўляе сумесна з кафедрай тэхналогіі дрэваапрацоўчых вытворчасцей.