Абітурыенту

1. Актуальнасць графічнай падрыхтоўкі спецыялістаў тэхнічнага профілю БДТУ. 

Геаметрыя-графічнай падрыхтоўцы спецыяліста тэхналагічнага і тэхнічнага профілю адводзіцца асаблівае месца ў агульнай сістэме прафесійнай падрыхтоўкі будучых інжынераў. У начартальнай геаметрыі, чарчэнні, машыннай графіцы закладваюцца асновы ведаў і ўменняў, вельмі неабходных для паспяховага засваення наступных дысцыплін механа-тэхналагічнага профілю. Малюнкі, чарцяжы, схемы і іншыя выявы, створаныя студэнтамі ў працэсе графічнай дзейнасці, з'яўляюцца актыўным сродкам ілюстрацыі і рэгістрацыі думак пры вывучэнні новага матэрыялу. Яны забяспечваюць актыўны ўспрыманне матэрыялу і дапамагаюць замацаванню ў памяці вобразаў і ўяўленняў.
Графічная дзейнасць знаходзіць шырокае прымяненне ў афармленні вынікаў лабараторных эксперыментаў і розных досведаў. Малюнкі, чарцяжы, графікі, схемы, з'яўляючыся кампанентамі адзінай сістэмы, выкарыстоўваюцца як сродак фіксацыі фізічных і хімічных змяненняў, якія адбываюцца з целамі. Тут графічная дзейнасць дазваляе глыбей пранікнуць у сувязі паміж вывучаюцца з'явамі і выявіць іх з дапамогай графічнай інфармацыі.

2. Сфера прымянення графічнай падрыхтоўкі .

Асноўная роля дысцыпліны «Начартальная геаметрыя, інжынерная графіка» заключаецца ў фарміраванні неабходнага аб'ёму ведаў аб асновах праецыравання і спосабах пабудовы чарцяжоў, развіцці прасторавых уяўленняў і вобразнага мыслення. Веды і навыкі, атрыманыя пры вывучэнні дадзенай дысцыпліны, спрыяюць актывізацыі інтэлектуальнага патэнцыялу спецыяліста, прадпрымальнасці, прафесійнай кампетэнцыі, камунікабельнасці, творчага і адказных адносін да вырашэння вытворчых праблем.


3. Фарміраванне прафесійных здольнасцяў асцюкоў. 

Фарміраванне прафесійных здольнасцяў пачынаецца з фарміравання акадэмічных ведаў, затым дадаюцца арганізатарскія, камунікатыўныя і канструктыўныя. Наяўнасць канструктарскіх навыкаў вызначаецца уменнем пісьменна перадаць праз камплект канструктарскіх дакументаў (КД) уласныя тэхнічныя ідэі, уменнем распрацоўваць чарцяжы розных канструкцый.
Пачатковыя этапы фарміравання прафесійнай графічнай падрыхтоўкі выяўляюцца ўжо непасрэдна пры курсавым праектаванні вузлоў тэхналагічных або транспортируюших машын, механізмаў грузапад'ёмных машын, у архітэктурных формах з дрэва, тэхналагічных планіроўках прамысловых прадпрыемстваў. Далейшае замацаванне графічных ведаў і навыкаў адбываецца пры выкананні канструктыўных частак дыпломных праектаў. 4. Веды і навыкі, звязаныя з машыннай (камп'ютэрнай) графікай . Сёння патэнцыйна-прыярытэтнымі ў графічнай падрыхтоўцы спецыялістаў з'яўляюцца веды і навыкі, звязаныя з машыннай (камп'ютэрнай) графікай, уменнем працаваць у графічных рэдактарах, распрацоўваць чарцяжы ў электронным выглядзе на базе графічных інфармацыйных тэхналогій апошняга пакалення. Таму кафедра інжынернай графікі нароўні з традыцыйнымі метадамі навучання актыўна ўкараняе інавацыйныя тэхналогіі навучання. На лекцыях выкарыстоўваюцца з дапамогай мультымедыйных сродкаў кампутарныя графічныя ілюстрацыі, прычым не толькі статычныя, але і дынамічныя, з кручэннем мадэляў, перасекам плоскасцямі і г.д. Акрамя гэтага, на сайце кафедры маецца электронны канспект лекцый, які можна выкарыстоўваць праз Інтэрнэт для самастойнай працы студэнтаў дома, у інтэрнаце. На практычных занятках студэнты знаёмяцца з графічнымі сістэмамі AutoCAD і КОМПАС, шырока выкарыстоўваюцца для аўтаматызацыі праектна-канструктарскіх работ у розных галінах прамысловасці. 5. Алімпіяды па начартальнай геаметрыі і інжынернай графіцы. З мэтай выяўлення таленавітай моладзі на кафедры штогод праводзяцца алімпіяды па начартальнай геаметрыі і інжынернай графіцы. На кафедры працуюць студэнцкія гурткі па паглыбленаму вывучэнню раздзелаў начартальнай геаметрыі і вывучэнню асноў САПР ў канструяванні.