Школьнікам і будучым абітурыентам

Свет N вымярэнняў

Высь, абсяг, глыб. Толькі тры каардынаты.
Паўз іх дзе шлях? Завалу зачынены.
З Піфагорам слухай сфер санаты,
атам доўж кошт, як Дэмакрыт.

Шлях па чыслах? - Прывядзе нас у Рым ён
(Усе шляху розуму вядуць туды!),
Тое ж у новым - Лабачэўскі, Рыма,
Тая ж у зубы вузкая аброць!

Але жывуць, жывуць у N вымярэнняў
Віхуры воль, цыклоны думак, тыя,
Кім сьмешныя мы з нашым дзіцячым гледжання,
З нашым крокам па адной рысе!

Нашы сонца, зоркі - усё ў прасторы,
Уся безгранность, дзе і святло бяскрыла,
Толькі фестонамі у тым святочным строі,
Чым іх свет свой ​​горды аблічча схаваў.

Наш час - ім чарцёж на плане.
наўскос гледзячы, як мы слізгаць ў цемры,
Багі тыя марнасць зямных жаданняў
пазначаюць паблажліва у розуме.

Валерый Брюсов

 

Думкі студэнтаў аб матэматыцы:

Кушеваров Аляксандр , 5 курс, 2 група, факультэт тэхналогіі арганічных рэчываў:

"Асабіста мне вывучэнне вышэйшай матэматыкі вельмі спатрэбілася як для далейшай вучобы, так і ў жыцці. Без папярэдняга вывучэння вышэйшай матэматыкі ў ВНУ тэхнічнага профілю, якаснае вывучэнне дысцыплін, неабходных для помучения маёй прафесіі, проста немагчыма. Наогул я лічу, што вышэйшая матемаика - гэта "інструмент", які дапамагае вырашаць многія задачы ў розных галінах і навукі, і тэхнікі. У найбольшай ступені спатрэбілася ўменне інтэграваць, вырашаць дыферэнцыяльныя ўраўненні, знаходзіць вытворныя функцый, прыватныя вытворныя.

З нагоды адносіны выкладчыкаў:

Ставіліся вельмі добра, знаходзілі індывідуальны падыход, заўсёды дапамагалі разабрацца з незразумелымі момантамі на кансультацыях. "

Равуцкая Анастасія , 1 курс, 5 група, лесагаспадарчага факультэт:

"Я вучуся на спецыяльнасці" Турызм і прыродакарыстанне. "Мая спецыяльнасць патрабуе ведаў матэматыкі, бо спецыяліст па турызме і прыродакарыстанню павінен умець пісьменна скласці турыстычны маршрут, разлічыць адлегласць, блізкасць да интересуемого аб'екта і іншыя важныя моманты. З дапамогай матэматыкі, якая цесна звязаная з многімі іншымі дысцыплінамі, можна правільна арганізаваць турыстычны паход або экскурсію і атрымаць добрую прыбытак. Курс вышэйшай матэматыкі дазваляе павысіць якасць падрыхтоўкі спецыялістаў. Многія тэмы з курсу звязаныя паміж сабой. Самая цікавая тэма для мяне - тэхніка дыферэнцыявання. "

Фурс Дзмітрый , 2 курс, 2 група, факультэт тэхналогіі і тэхнікі лясной прамысловасці:

"Матэматыка неабходная ў далейшай прафесійнай дзейнасці, гэта базіс, на якім будзе ажыццяўляцца далейшае навучанне, так як амаль усе прадметы ўзаемазвязаны паміж сабой. Таксама матэматыка гуляе ролю ў фарміраванні мыслення."

Цвинко Марыя , 2 курс, 1 група, факультэт тэхналогіі і тэхнікі лясной прамысловасці:

"Мая будучая прафесія звязана з таксацыі і праектаваннем дарог, дзе без матэматычных вылічэнняў не абысціся."

Маразоў Вадзім , 2 курс, 2 група, факультэт тэхналогіі і тэхнікі лясной прамысловасці:

"Я мяркую, што матэматыка патрэбна кожнаму чалавеку, бо, калі б калі-то, калі яна з'явілася, прыбраць яе, то цывілізацыя, якая знаходзіцца на дадзеным узроўні развіцця вярнулася б да першабытнай суполцы."

Сахончык Сяргей , 4 курс, 4 група, факультэт тэхналогіі і тэхнікі лясной прамысловасці:

"Вышэйшая матэматыка гуляе найважную ролю ў маёй будучай прафесійнай дзейнасці, так як яна патрэбна пры складанні матэматычных мадэляў тэхналагічных працэсаў дрэваапрацоўчай вытворчасці, што дапамагае аптымізаваць працу на вытворчасці, кіраваць комплексам узаемазвязаных работ. З курсу вышэйшай матэматыкі найбольш запамінальным быў апошні семестр яе вывучэння, у прыватнасці, выкладчыцкі склад, іх імкненне ўкласці ў студэнта неабходную колькасць ведаў (прызнаюся, што ім гэта ўдалося (усміхаецца)). "

Каспяровіч Яўген , 3 курс, 4 група, інжынерна-эканамічны факультэт:

"Калі ацэньваць неабходнасць матэматычных ведаў у агульным сэнсе, то тут яе роля відавочна немагчыма пераацаніць, так як наша будучая прафесія (эканаміст) наўпрост звязаная з разлікамі, а, такім чынам, і з матэматыкай (разлік прыбытку, заработнай платы, прыбытковасці прадпрыемства і многія іншыя паказчыкі, ацэньваюць працу прадпрыемства). "

Свістун Карына , 2 курс, 3 група, лесагаспадарчага факультэт:

"Неабходна Ці матэматыка ў маёй прафесійнай дзейнасці? Адказ адназначны: Так. Нам спатрэбяцца, напрыклад, такія раздзелы матэматыкі, як статыстыка, тэорыя верагоднасці, рашэнне транспартнай задачы. Яшчэ хочацца сказаць, што матэматыка - даволі займальны прадмет, выкладаюць яго вельмі добра і даступна , таму і запамінаюцца тлумачэння лёгка. "

Лапето Аляксандр , 2010 г.в. 4 група, факультэт хімічнай тэхналогіі і тэхнікі:

"Матэматыка дапамагла мне ў вывучэнні ўсіх прадметаў на працягу 5 гадоў. Яна неабходная ў навуковай дзейнасці і якія праводзяцца даследаваннях. Мне вельмі запомніліся лекцыі па вышэйшай матэматыцы, добрае стаўленне выкладчыкаў да студэнтаў, памятаю экзамены ..."

Гаспорович Алёна , 2 курс, 5 група, факультэт тэхналогіі і тэхнікі лясной прамысловасці:

"Матэматыка дапамагае развіваць аналітычныя здольнасці для вырашэння прафесійных задач."

 

Супрацоўнікі кафедры забяспечваюць навучальны працэс па дысцыплінах:

 

  1. « Вышэйшая матэматыка »і« Матэматыка »для студэнтаў усіх спецыяльнасцяў
  2. «Планаванне і арганізацыя эксперыменту»  для спецыяльнасці 1 - 54 Сакавіка 1 «Фізіка-хімічныя метады і прыборы кантролю якасці прадукцыі»
  3. « Ураўненні матэматычнай фізікі »   для спецыяльнасці 1-53 1 студзені «Аўтаматызацыя тэхналагічных працэсаў і вытворчасцей»
  4. «Эканаметрыка і эканоміка-матэматычныя метады і мадэлі »

 

У дапамогу абітурыенту:

Цікавыя і пазнавальныя сайты для аматараў матэматыкі:

 

Матэматыка - універсальны мову Сусвету, падмурак, на якім заснаваныя ўсе іншыя навукі. Як чалавецтва змагло адкрыць таямніцы гэтага універсальнага мовы? Пачынаючы з самых старажытных часоў, прасочваецца гісторыя матэматыкі да нашых дзён і завяршаецца расповедам пра найбольш важных праблемах сучаснасці. За рашэнне кожнай з гэтых "праблем тысячагоддзя" належыць буйное грашовае ўзнагароджанне. Але галоўнае, іх рашэнне дасць магчымасць лепш зразумець прылада нашага свету. Ну і апошняе. Калі вы лічыце, што матэматыка не цікавая - не спяшайцеся скідаць з рахункаў гэты фільм. Аповяд вядзецца настолькі захапляльна, што вам сумаваць не давядзецца. У вас ёсць шанец пазнаёміцца ​​з матэматыкай з другога, цікавага боку.

 


Дысцыпліны:

« Вышэйшая матэматыка »і« Матэматыка »

Актуальнасць вывучэння.   Імклівае развіццё і ўкараненне новых тэхналогій, іх канкурэнцыя на сусветным рынку, прагрэс сродкаў вылічальнай тэхнікі, а таксама навукова-тэхнічны прагрэс у цэлым прад'яўляюць павышаныя патрабаванні да якасці падрыхтоўкі спецыялістаў і, у прыватнасці, да іх матэматычнаму адукацыі. На цяперашнім этапе развіцця інжынерна-тэхнічнай адукацыі і інфармацыйных тэхналогій матэматыка паўстае як мова зносінаў «цывілізаваных» інжынераў. Сучасны спецыяліст абавязаны валодаць асновамі матэматычнага мадэлявання і яго рэалізацыі ў кампутарных інфармацыйных тэхналогіях, каб быць  канкурэнтаздольным і вытрымліваць тэмпы навукова-тэхнічнага прагрэсу. Матэматычныя метады выступаюць у сувязі з гэтым як магчымасць даць уніфікаваны навуковы падыход да вывучэння розных фізічных і сацыяльных з'яў рэальнага свету шляхам складання іх матэматычных мадэляў, якія ў многіх выпадках апісваюцца аднымі і тымі ж матэматычнымі структурамі. Такім чынам, матэматычнае мадэляванне дазваляе не толькі вывучыць агульныя заканамернасці розных вытворчых задач, але і даць універсальныя рэкамендацыі па іх вырашэнню.

Мэты і задачы вывучэння. Вывучэнне вышэйшай матэматыкі ў вышэйшай навучальнай установе мае на мэце выхаванне сучаснага інжынера, гарманічна спалучае ў сабе прафесійнае майстэрства, шырокую эрудыцыю і кампетэнтнасць, матэматычную культуру, творчую рэалізацыю па выяўленні і матэматычнаму апісанню сутнасных асноў і сувязей паміж разнастайнымі працэсамі навакольнага свету, інтэлектуальнае развіццё і фарміраванне агульнай культуры асобы ў цэлым, высокі патрыятызм і прынцыповую грамадзянскую пазіцыю.

Задачы выкладання матэматычных дысцыплін складаюцца ў высвятленні сутнасці навуковага падыходу да апісання і даследаванню рэальных вытворчых і сацыяльных працэсаў, ролі матэматычных метадаў у сістэме прыродазнаўчых дысцыплін як спосабе пазнання навакольнага рэчаіснасці, у развіцці ў навучэнцаў здольнасці да лагічнага і алгарытмічнага мыслення, уменняў, ведаў і прыёмаў даследаванні і рашэнні матэматычна фармалізаваных задач.

«Планаванне і арганізацыя эксперыменту»

Актуальнасць вывучэння і яе роля ў прафесійнай падрыхтоўцы выпускніка.  Арганізацыя і планаванне эксперыментальных даследаванняў з'яўляецца важнай часткай дзейнасці вучоных, інжынераў і тэхнолагаў. «Усё, што мы ведаем пра рэальнасць, зыходзіць з вопыту і завяршаецца ім», - пісаў А. Эйнштэйн. Пры апрацоўцы любых эксперыментальных дадзеных неабходна пісьменнае ўжыванне статыстычных працэдур. Кіраванне якасцю - гэта перш за ўсё прымяненне сучасных статыстычных метадаў. Па выразе спецыяліста ў галіне кіравання якасцю Ісікава Кафу, «інжынер, які дае ацэнку на аснове эксперыментальных дадзеных, павінен ведаць статыстычныя метады на памяць». Спецыяліст абавязаны разумець, у якіх сітуацыях дастасавальныя розныя статыстычныя метады і ў якіх гэтыя метады ўжываць нельга, ведаць ўласцівасці метадаў, умець інтэрпрэтаваць вынікі статыстычнага аналізу.

Многія даследаванні ў хімічнай тэхналогіі зводзяцца да пошуку аптымальных умоў праходжання працэсаў або аптымальным выбары складу шматкампанентных сістэм. Аднак працэсы і сістэмы сучаснай вытворчасці настолькі складаныя, што іх поўнае тэарэтычнае вывучэнне практычна немагчыма. Гэта прыводзіць да неабходнасці арганізацыі эксперыментальных даследаванняў такім чынам, каб атрымаць максімум інфармацыі пры найменшых выдатках часу і сродкаў.

Тэорыя планавання эксперыменту фармулюе прыёмы і спосабы аптымальнай арганізацыі эксперыментальных даследаванняў.

Мэты і задачы.  Мэтай выкладання дысцыпліны з'яўляецца фарміраванне ў студэнтаў ўяўленні аб месцы метадаў матэматычнай статыстыкі і тэорыі планавання эксперыменту ў сучасных навуковых і тэхналагічных даследаваннях, а таксама аб прынцыпах і метадах планавання і аптымізацыі эксперыменту.

Задача курса: выпрацаваць у студэнтаў навыкі прымянення асноўных метадаў статычнай апрацоўкі вынікаў эксперыментальных даследаванняў, планавання Рэгрэсійная і экстрэмальных эксперыментаў.

Месца вучэбнай дысцыпліны ў сістэме падрыхтоўкі спецыяліста з вышэйшай адукацыяй.  Дысцыпліна "Планаванне і арганізацыя эксперыменту» адносіцца да цыклу агульнапрафесійных і спецыяльных дысцыплін, якія ствараюць тэарэтычную базу ведаў і практычных навыкаў па спецыяльнасці. Тэорыя планавання эксперыменту заснавана на выкарыстанні метадаў матэматычнай статыстыкі і дае падмурак для правядзення аналізу і апрацоўкі вынікаў эксперыментаў, якія праводзяцца студэнтамі пры падрыхтоўцы курсавых і дыпломных праектаў. Такім чынам, пры вывучэнні курса «Планаванне і арганізацыя эксперыменту» студэнт набывае тэарэтычныя веды і практычны вопыт, неабходны для правядзення навуковых і эксперыментальных работ у будучай прафесійнай дзейнасці.

Курс грунтуецца на праграме курсу вышэйшай матэматыкі і выкарыстоўваецца ў далейшым пры вывучэнні дысцыплін «Арганізацыя і тэхналогія выпрабаванняў» і «Метралогія».

« Ураўненні матэматычнай фізікі »

Актуальнасць, мэты і задачы дысцыпліны:

Для характарыстыкі розных працэсаў, якія адбываюцца ў прыродзе і тэхніцы, ўсё шырэй выкарыстоўваецца матэматычны апарат, распрацоўваюцца спецыяльныя матэматычныя метады. Матэматычныя метады дазваляюць даць уніфікаваны навуковы падыход да вывучэння розных з'яў рэальнага свету шляхам складання іх матэматычных мадэляў, якія ў многіх выпадках фармалізуюцца ў рамках адных і тых жа матэматычных структур. Развіццё колькасных метадаў аналізу рэальных фізічных працэсаў паказала, што адна і тая ж фізічная велічыня (ўласцівасць) у розных кропках доследнага аб'екта і нават у адным пункце ў розныя моманты часу можа прымаць розныя значэнні. Таму пры матэматычным апісанні гэтых велічынь прыходзіцца разглядаць функцыі, якія залежаць ад некалькіх зменных, у прыватнасці ад часу і прасторавых зменных і г.д.

Інжынер па аўтаматызацыі тэхнічных працэсаў і вытворчасцей абавязаны валодаць асновамі матэматычнага мадэлявання і яго рэалізацыі ў кампутарных інфармацыйных тэхналогіях, каб быць канкурэнтаздольным на рынку працы і вытрымліваць тэмпы навукова-тэхнічнага прагрэсу. Гэтыя працэсы, як ужо адзначалася, з'яўляюцца дынамічнымі і залежаць ад шматлікіх фактараў і, такім чынам, апісваюцца дыферэнцыяльнымі раўнаннямі адносна функцый некалькіх зменных, г.зн. дыферэнцыяльнымі раўнаннямі з прыватнымі вытворнымі.

Пастаянна нарастаючая роля матэматычных мадэляў ў многіх галінах натуральных і тэхнічных навук патрабуе ад сучаснага інжынера валодання побач спецыяльных раздзелаў матэматыкі. Ўраўненні матэматычнай фізікі ўяўляюць сабой адзін з такіх раздзелаў.

Дысцыпліна «Ураўненні матэматычнай фізікі», прызначаная для азнаямлення студэнтаў з класічнымі метадамі інтэгравання раўнанняў ў прыватных вытворных другога парадку, да якіх прыводзіць шэраг канкрэтных фізічных і тэхнічных задач. Як правіла, кожнае з такіх раўнанняў мае незлічонае мноства прыватных рашэнняў, і задачы матэматычнай фізікі складаюцца ў адшуканні рашэнняў ураўненняў ў прыватных вытворных, якія задавальняюць некаторым дадатковым - межавым (пачатковым і краявым) умовам.

Эфектыўная падрыхтоўка інжынера па аўтаматызацыі заснавана на цеснай сувязі тэорыі і практыкі, на веданні метадаў матэматычнага апісання тэхналагічных працэсаў і ўменні аналізаваць атрыманыя матэматычныя мадэлі з выкарыстаннем магчымасцяў сучасных камп'ютэрных праграм.

 Мэты і задачы вучэбнай дысцыпліны.

Мэта курса: азнаёміць студэнтаў з асноўнымі паняццямі і метадамі тэорыі дыферэнцыяльных раўнанняў з прыватнымі вытворнымі і выпрацаваць навыкі рашэнняў стандартных межавых задач матэматычнай фізікі, і як вынік падрыхтаваць студэнтаў да наступнага вывучэнню больш складаных задач мадэлявання, да выканання вучэбнай і навукова-даследчай працы.

Задача выкладання раўнанняў матэматычнай фізікі складаецца ў высвятленні сутнасці навуковага падыходу да апісання і даследаванню рэальных фізічных і вытворчых працэсаў; ролі матэматычных метадаў у гэтым апісанні і ў сістэме прыродазнаўчанавуковых дысцыплін у цэлым, як спосабе пазнання навакольнага свету; у развіцці ў навучэнцаў здольнасці да лагічнага і алгарытмічнага мыслення.

Дысцыпліна грунтуецца на праграме курсу вышэйшай матэматыкі.

«Эканаметрыка і эканоміка-матэматычныя метады і мадэлі »

Актуальнасць, мэты і задачы дысцыпліны «эканаметрыка і эканоміка-матэматычныя метады і мадэлі:

Дысцыпліна «эканаметрыка і эканоміка-матэматычныя метады і мадэлі» звязаная з такімі дысцыплінамі, як «Вышэйшая матэматыка», «Эканамічная тэорыя» і разглядае пытанні пабудовы матэматычных мадэляў розных эканамічных працэсаў.

Мэтай дысцыпліны з'яўляецца выклад тэарэтычных асноў і метадалагічных прынцыпаў навуковага падыходу да апісання і даследаванню рэальных вытворча-эканамічных і сацыяльна-эканамічных працэсаў шляхам іх матэматычнага апісання і мадэлявання з выкарыстаннем ЭВМ з наступным аналізам пабудаваных эканаметрычнага мадэляў, а таксама выпрацоўкай кіраўнічых рэкамендацый па кіраванні адпаведнымі вытворчымі працэсамі .

У дысцыпліне разглядаюцца канкрэтныя мадэлі на прыкладзе прамысловых прадпрыемстваў, а таксама мадэлі аптымальнага кіравання на ўзроўні асобных галін і народнай гаспадаркі ў цэлым.

Вялікая ўвага надаецца эканоміка-матэматычным метадам аналізу паказчыкаў выканання плана, а таксама дынамікі, структуры, ўзаемасувязі, параўнання іншых паказчыкаў дзейнасці прадпрыемстваў і галін, выяўленню ў ходзе такога аналізу рэзерваў вытворчасці і магчымасці іх выкарыстання.

«Эканаметрыка і эканоміка-матэматычныя метады і мадэлі» з'яўляецца адной з фундаментальных дысцыплін, паспяховае засваенне якой дапамагае рашэнню прафесійных задач.