Вучэбная работа

♦ Арганізацыя навучальнага працэсу ў рамках бесперапыннай адукацыі

♦ Арганізацыя самастойнай работы студэнтаў (СРС)

♦ Навукова-метадычная работа♦

♦ Тыпавая вучэбная праграма па замежнай мове

 

Калектыў кафедры вызначае высокі прафесіяналізм. Выкладчыкі кафедры павышаюць педагагічнае майстэрства, удзельнічаюць у семінарах РІВШ, пры Пасольстве Францыі, у Інстытуце імя Гётэ. На кафедры створаны спрыяльныя ўмовы для творчай працы выкладчыкаў і студэнтаў:

► пастаянна абнаўляецца вучэбна-метадычная літаратура з улікам новых спецыяльнасцяў, адкрытых ва  ўніверсітэце;

► кафедра мае шырокі аўдыёвізуальны матэрыял (відэафільмы, гуказапісы, кампутарныя праграмы);

► са студэнтамі, якія вывучаюць замежныя мовы, вядзецца рэгулярная работа ў кампутарных класах і відэа-зале. Высокі ўзровень абсталявання кафедры сучаснымі ТСА спрыяе ўдасканаленню і інтэнсіфікацыі навучальнага працэсу.

 

Арганізацыя навучальнага працэсу ў рамках бесперапыннай адукацыі

Замежная мова (англійская, нямецкая, французская, іспанская) выкладаецца як агульнаадукацыйны прадмет на ўсіх факультэтах дзённай і завочнай формаў навучання. Кафедра таксама праводзіць заняткі з магістрантамі і суіскальнікамі ўніверсітэта па падрыхтоўцы да здачы кандыдацкага экзамену; заняткі па падрыхтоўцы да тэставання на факультэце даўніверсітэцкай падрыхтоўкі; заняткі на факультэце грамадскіх прафесій па падрыхтоўцы рэферэнтаў-перакладчыкаў навукова-тэхнічнай літаратуры. Такім чынам, замежная мова з'яўляецца часткай бесперапыннага працэсу адукацыі студэнтаў: ад курсу даўніверсітэцкай падрыхтоўкі да аспірантуры.

 

 Арганізацыя самастойнай работы студэнтаў (СРС)

 

Для аптымізацыі СРС на кафедры распрацаваны заданні для правядзення тэставання на пачатковым этапе навучання. Па выніках тэставання вызначаецца больш эфектыўная стратэгія навучання розным відам самастойнай работа з улікам узроўню падрыхтоўкі студэнтаў. Для правядзення СРС кафедра валодае вучэбна-метадычнай літаратурай, навучальнымі аўдыё-, відэа- і камп'ютарнымі навучальнымі праграмамі. Пры арганізацыі СРС выкарыстоўваюцца наступныя формы заняткаў: 

   ► аўдыторныя практычныя заняткі пад кіраўніцтвам выкладчыка; 

  ►  практычныя заняткі ў відэазале;    

 ► самастойная праца студэнтаў па заданні выкладчыка, у тым ліку з выкарыстаннем кампутара; індывідуальная самастойная праца студэнтаў пад кіраўніцтвам выкладчыка;

  ► індывідуальныя кансультацыі.

 Выбар студэнтамі матэрыялу для пазааўдыторнага чытання ажыццяўляецца з улікам накіраванасці іх прафесійнага цікавасці і ўзроўню моўнай падрыхтоўкі.   

Неад'емнай часткай арганізацыі СРС з'яўляецца выкарыстанне Інтернета для пошуку інфармацыі падчас працы над праектам, для паглыблення ведаў па замежнай мове, для самастойнай падрыхтоўкі да здачы калоквіума або іспыту, для самастойнага бесперапыннага вывучэння замежнай мовы ў рамках міжнароднай сістэмы E-Mail Tandem.   

                               

  

  Асноўнымі напрамкамі навукова-метадычнай работы кафедры з'яўляюцца распрацоўка шляхоў удасканалення і інтэнсіфікацыі навучання замежным мовам у тэхнічнай ВНУ, а таксама даследаванне праблем арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы са студэнтамі малодшых курсаў. Вынікі НМР выкладчыкаў кафедры адлюстраваны ў дакладах на канферэнцыях рознага ўзроўню і прадстаўлены ў выглядзе навуковых артыкулаў і вучэбна-метадычных дапаможнікаў.

У навучальны працэс ўкаранёна 17 інавацыйных адукацыйных тэхналогій:  

  ♦ тэхналогія рознаўзроўневага навучання;  

  ♦ тэхналогія развіваючага навучання;    

 ♦ тэхналогія развіцця крытычнага мыслення праз чытанне і пісьмо;  

 ♦ тэхналогія развіцця прафесійна-творчай накіраванасці студэнтаў тэхнічнай ВНУ;    

♦ тэхналогія калектыўнага ўзаеманавучання;    

♦ тэхналогія навучання з выкарыстаннем камп'ютэрных праграм; 

   ♦ інтэрнэт-тэхналогіі;    

♦ тэхналогія фарміравання стратэгіі іншамоўнага паводзін;   

  ♦ тэхналогія навучання навыкам навукова-тэхнічнага перакладу;    

♦ тэхналогія тэставання ведаў; 

    ♦ тэхналогія навучання вуснай прамовы на аснове відэа-і аўдыёзапісаў;  

   ♦ тэхналогія адаптыўнага навучання;  

   ♦ тэхналогія поўнага засваення;   

  ♦ тэхналогія навучання ў імітацыйныя-дзейнаснай гульнявой форме;  

   ♦ тэхналогія модульнага навучання;    

♦тэхналогія праектнага навучання;  

   ♦тэхналогія арганізацыі самастойнай работы студэнтаў з выкарыстаннем мультымедыйных сродкаў.

 

У цяперашні час кафедра прыступіла да распрацоўкі праблемы па тэме «Акмеалагічныя асаблівасці навучальнага працэсу ў ВНУ і мадэль фарміравання другаснай моўнай асобы студэнта». Плануецца вывучэнне праблемы фарміравання ключавых кампетэнцый моўнай асобы студэнта ў тэхнічнай ВНУ (прагматычнай, стратэгічнай, кампенсатарнай і вучэбна-пазнавальнай) Значную ролю ва ўдасканаленні навукова-метадычнай работы кафедры адыгрывае  метадычны семінар (кіраўнік семінара – выкл. Антонава В.С .), мэта работы якога - рашэнне задач удасканалення навукова-метадычнай работы, павышэнне эфектыўнасці вучэбнай работы кафедры. 

 

Тыпавая вучэбная праграма па замежнай мове