Вучэбная работа

Здаровы лад жыцця - лад жыцця асобнага чалавека з мэтай прафілактыкі хвароб і ўмацавання здароўя. ЗЛЖ - гэта канцэпцыя жыццядзейнасці чалавека, накіраваная на паляпшэнне і захаванне здароўя з дапамогай адпаведнага харчавання, фізічнай падрыхтоўкі, маральнага настрою і адмовы ад шкодных звычак.

Здаровы лад жыцця з'яўляецца перадумовай для развіцця розных бакоў жыццядзейнасці чалавека, паўнавартаснага выканання сацыяльных функцый і дасягнення ім актыўнага даўгалецця.

Актуальнасць здаровага ладу жыцця выкліканая узрастаннем і змяненнем характару нагрузак на арганізм чалавека ў сувязі з ускладненнем грамадскага жыцця, павелічэннем рызык тэхнагеннага, экалагічнага, псіхалагічнага характару, якія правакуюць негатыўныя зрухі ў стане здароўя.

Дадзеная канцэпцыя шырока распаўсюджваецца сярод студэнтаў БДТУ ў выглядзе правядзення лекцый, гутарак. Таксама пытанні здаровага ладу жыцця асвятляюцца ў рамках навукова-тэхнічнай і студэнцкай канферэнцый.


Заняткі па фізічным выхаванні БДТУ праводзяцца на 1-4 курсах у форме абавязковых заняткаў у аб'ёме 4 гадзін у тыдзень на 6 факультэтах. Яны праводзяцца са студэнтамі трох навучальных аддзяленняў: асноўнага, спецыяльнай і спартыўнага. У аснове размеркавання студэнтаў па аддзяленнях ляжаць вынікі медыцынскага агляду і спартыўнага майстэрства.

Фізічная культура і спорт у БДТУ вылучаюцца сёння на першы план як эфектыўны сродак умацавання здароўя студэнтаў, прафілактыкі захворвання і шкодных звычак. Заняткі па фізвыхаванні дазваляюць падтрымаць на належным узроўні разумовую і фізічную працаздольнасць, гатоўнасць да маючай адбыцца працоўнай дзейнасці і вайсковай службе.

У працэсе фізічнага выхавання вырашаюцца наступныя задачы: выхаваўчыя (развіццё асобы і рухальных якасцей), адукацыйныя (фарміраванне жыццёва важных уменняў і навыкаў, неабходных у побыце і спорце), аздараўленчыя, накіраваныя на гарманічнае развіццё формаў і функцый арганізма, удасканаленне фізічных здольнасцяў і ўмацаванне здароўя студэнтаў.

Навучальны матэрыял прадстаўлены тэарэтычным і практычным часткамі. Агульнатэарэтычныя заняткі па фізічным выхаванні прапануюцца студэнтам у выглядзе лекцый і гутарак. У практычны раздзел уключаны асноўныя віды рухальнай дзейнасці, якімі рэальна могуць займацца студэнты БДТУ. Гэта спартыўныя гульні, элементы лёгкай атлетыкі, агульнафізічнай падрыхтоўка з выкарыстаннем трэнажорных прылад, рытмічная гімнастыка, лыжны спорт і плаванне.

Для правядзення вучэбнай працы па фізічным выхаванні ў універсітэце маюцца дзве спартыўныя залы, памяшканні прыстасаваныя для заняткаў лячэбнай фізкультурай і сілавымі відамі спорту, трэнажорная зала, лыжная база налічвае 400 пар лыж, зала барацьбы, адкрытыя спартыўныя пляцоўкамі з бітумным пакрыццём, а таксама футбольнае поле і валейбольная пляцоўка ў Негарэльскія вучэбна-доследным лясгасе.

Праца са студэнтамі аддзялення спартыўнага ўдасканалення арганізуецца ў другой палове дня. Заняткі праводзяцца па 26 відах спорту: валейболе (муж. І жонак.), Баскетболе (муж.), Футболе (муж. І жонак.), Барацьбе самба (муж. І жонак.) І дзюдо (муж., Жонак.), грэка-рымскай (муж.) і вольнай (муж., жонак.) барацьбе, настольным тэнісе (муж., жонак.), лёгкай атлетыцы, гандболе і іншым.

Найбольшы ўклад у падрыхтоўку высока-кваліфікаваных спартсменаў унёс старшы выкладчык кафедры Кажамякін А. Д., які падрыхтаваў звыш 20 майстроў спорту і кандыдатаў у майстры спорту Рэспублікі Беларусь па ўсходніх відах адзінаборстваў. У ліку яго выхаванцаў шмат чэмпіёнаў і прызёраў рэспубліканскіх спаборніцтваў. Пераможцамі і прызёрамі рэспубліканскай студэнцкай універсіяды з'яўляліся зборныя каманды універсітэта па веласпорце, зімовага шматбор'і "Здароўе", шахматах, армрэстлінгу і гіравым спорце.

У цяперашні час найбольш паспяхова вырашае задачы падрыхтоўкі высокакваліфікаваных спартсменаў старшы выкладчык Кажамякін А. Д. (каратэ, бокс, тайланский бокс).